Concursul de creație literară pentru liceeni Z9Retro

NUME

PUNCTE

Maria Theodora Dobre

65

Alexandra Maria Buric

55

Ana-Maria Chiorescu

42

Ioana Lavinia

41

Giulia Oneț

34

Dragoș-Andrei Drăghici

32

Sara Ștefania Cojocaru

26

Florina-Cristina Croitoru

26

Antonia Ghidu

26

Clara Georgiță

25

Delia Koszte

24

Maria Patricia Lupu

22

Alessandra Ioana Roșca

22

Teodora Alexandra Gogoașă

20,5

Adela Man

18

Andra Taban

17,5

Andrei Pănuță

15

Tania Miel

15

Maria Luiza Nedelcu

14

Teodora Barbu

14

Acsel Rubi

13,5

Raluca Rus

13

Viviana Andrieș

13

Ana Radu

13

Antonia Atudosiei

13

Măriuca Simioniuc

12

David-Ștefan Ivanof

11,5

Corina Constantin

11

Cristina-Ioana Brumă

11

Mălina-Ioana Epure

11

Nicolae Ceapă

10

Ștefan Daniel Dumitrache

10

Ioana-Beatrice Andrica

9,5

Filip Niță

9

Ștefan Alexandru Rusu

9

Șerban Diaconescu

9

Sara-Alexandra Frățilă

8,5

Andrei Mihai Toșa

8,5

Andreea Casian

8

Iusein Erdem

8

Ana Lorena Decu

8

Patricia Iordache

6

Andra Brinzac

5,5

Larisa Voica

5

Nadine Heitz

3

Ștefan Văcăruș

2

NUME

PUNCTE

Maria Theodora Dobre

42

Alexandra Maria Buric

34

Sara Ștefania Cojocaru

25

Giulia Oneț

21

Dragoș-Andrei Drăghici

21

Ioana Lavinia

16

Florina-Cristina Croitoru

16

Ana-Maria Chiorescu

16

Delia Koszte

13

Clara Georgiță

11

Antonia Ghidu

10

Raluca Rus

9

Maria Patricia Lupu

9

Corina Constantin

9

Alessandra Ioana Roșca

9

Viviana Andrieș

8

Cristina-Ioana Brumă

8

Andrei Pănuță

8

Nicolae Ceapă

7

Mălina-Ioana Epure

7

Filip Niță

7

Ana Radu

7

Teodora Alexandra Gogoașă

6,5

Tania Miel

6

Măriuca Simioniuc

6

Maria Luiza Nedelcu

6

Sara-Alexandra Frățilă

5,5

Andra Taban

5,5

Ștefan Alexandru Rusu

5

Ioana-Beatrice Andrica

4,5

David-Ștefan Ivanof

4,5

Andra Brinzac

4,5

Acsel Rubi

4,5

Teodora Barbu

4

Patricia Iordache

4

Antonia Atudosiei

4

Andreea Casian

4

Iusein Erdem

3

Ana Lorena Decu

3

Adela Man

3

Andrei Mihai Toșa

2,5

Ștefan Daniel Dumitrache

2

Ștefan Văcăruș

1

Șerban Diaconescu

1

Nadine Heitz

1

Larisa Voica

1

NUME

% VOT

PUNCTE PUBLIC

PUNCTE JURIU

TOTAL

Ioana Lavinia

15,8

7

9

16

Maria Theodora Dobre

36,3

9

5

14

Maria Luiza Nedelcu

7,3

6

8

14

Florina-Cristina Croitoru

23,6

8

3

11

Teodora Alexandra Gogoașă

4,2

4

7

11

Maria Patricia Lupu

6,5

5

6

11

Teodora Barbu

2,1

2

4

6

Sara-Alexandra Frățilă

3,4

3

1

4

Nadine Heitz

0,8

1

2

3

NUME

% VOT

PUNCTE PUBLIC

PUNCTE JURIU

TOTAL

Andrei Pănuță

19,1

8

7

15

Andra Taban

8,1

4,5

9

13,5

Măriuca Simioniuc

9,4

6

6

12

Corina Constantin

31

9

2

11

Nicolae Ceapă

12,8

7

3

10

Ștefan Daniel Dumitrache

4,7

2

8

10

Ana Lorena Decu

6,7

3

5

8

Andra Brinzac

8,1

4,5

1

5,5

Adela Man

0,1

1

4

5

 

NUME

% VOT

PUNCTE PUBLIC

PUNCTE JURIU

TOTAL

Sara Ștefania Cojocaru

21,3

8

8

16

Maria Theodora Dobre

20,3

7

9

16

Alexandra Maria Buric

21,7

9

4

13

Ioana Lavinia

10,2

5

7

12

Tania Miel

5

4

6

10

Dragoș-Andrei Drăghici

14,6

6

3

9

Iusein Erdem

4,8

3

5

8

David-Ștefan Ivanof

2,1

2

1

3

Adela Man

0

1

2

3

NUME

% VOT

PUNCTE PUBLIC

PUNCTE JURIU

TOTAL

Ana-Maria Chiorescu

10,9

6

8

14

Acsel Rubi

5

4,5

9

13,5

Dragoș-Andrei Drăghici

24,8

8

2

10

Giulia Oneț

26,1

9

1

10

Raluca Rus

17,2

7

3

10

Ioana-Beatrice Andrica

5

4,5

5

9,5

Teodora Alexandra Gogoașă

4,6

2,5

7

9,5

Andrei Mihai Toșa

4,6

2,5

6

8,5

Larisa Voica

1,8

1

4

5

NUME

% VOT

PUNCTE PUBLIC

PUNCTE JURIU

TOTAL

Alexandra Maria Buric

20

9

7

16

Sara Ștefania Cojocaru

19,4

8

8

16

Ioana Lavinia

10

4

9

13

Delia Koszte

10,7

6

6

12

Filip Niță

11,7

7

2

9

Ștefan Alexandru Rusu

10,7

5

4

9

Alessandra Ioana Roșca

6,3

3

5

8

Andra Taban

5,5

1

3

4

Raluca Rus

5,7

2

1

3

NUME

% VOT

PUNCTE PUBLIC

PUNCTE JURIU

TOTAL

Florina-Cristina Croitoru

21,4

8

7

15

Antonia Ghidu

8,3

5

9

14

Mălina-Ioana Epure

18,3

7

4

11

Clara Georgiță

14,2

6

5

11

Maria Theodora Dobre

25,1

9

1

10

Șerban Diaconescu

0,5

1

8

9

David-Ștefan Ivanof

2,1

2,5

6

8,5

Ana Radu

8

4

3

7

Sara-Alexandra Frățilă

2,1

2,5

2

4,5

NUME

% VOT

PUNCTE PUBLIC

PUNCTE JURIU

TOTAL

Alessandra Ioana Roșca

9,6

6

8

14

Delia Koszte

15,6

7

5

12

Cristina-Ioana Brumă

29

8

3

11

Maria Patricia Lupu

6,7

4

7

11

Maria Theodora Dobre

30,3

9

1

10

Adela Man

0

1

9

10

Ana-Maria Chiorescu

7,6

5

4

9

Teodora Barbu

0,3

2

6

8

Antonia Atudosiei

1

3

2

5

NUME

% VOT

PUNCTE PUBLIC

PUNCTE JURIU

TOTAL

Maria Theodora Dobre

19,6

8

7

15

Clara Georgiță

10,2

5

9

14

Giulia Oneț

11,8

6

8

14

Sara Ștefania Cojocaru

19,8

9

1

10

Alexandra Maria Buric

17,5

7

2

9

Andreea Casian

9,4

4

4

8

Antonia Atudosiei

0,5

1

6

7

Ana-Maria Chiorescu

4,7

2

5

7

Ana Radu

6,5

3

3

6

 

NUME

% VOT

PUNCTE PUBLIC

PUNCTE JURIU

TOTAL

Alexandra Maria Buric

25,5

9

8

17

Viviana Andrieș

18,2

8

5

13

Dragoș-Andrei Drăghici

14,9

7

6

13

Ana-Maria Chiorescu

6,3

3

9

12

Antonia Ghidu

7,9

5

7

12

Giulia Oneț

14,4

6

4

10

Patricia Iordache

6,8

4

2

6

Tania Miel

5,4

2

3

5

Ștefan Văcăruș

0,5

1

1

2

***

interpretarea realității prin lentila proprie

unde furnicile ne conduc

și noi nu ne-am aștepta

 

unde conexiunile lor neuronale sunt mai mici

decât atomii

și gândul lor e verde

 

Big-Bangul a avut loc la mine în braț

o încărcătură energetică și eu nu sunt trează

îmi joacă sprâncenele și se împing

caut un pat vreau să mă-ntind

La scenă

Un gramofon cântă în fundal şoapte pe ritm de Charleston

scaune goale

pe un metru pătrat de pământ

încape un scaun gol

pe el jumătate din populaţia planetei

într-o singură expiraţie

împinsă pe o gâlmă a vinilului pe care gramofonul n-a mai suportat-o

autoportret fără oglindă

un fel de profanare metastazică să-mi privesc dinții în oglindă și să mă liniștesc la gândul că în caz de urgență eu am icoane cu rame din vată de zahăr în dormitor

 

asta ca reminder pentru diminețile în care mă simt motivațională și mă trezesc cu ochii la iubirea de sine ce ne pironește și ne înghite pe toți

 

elogiu iubirii de sine în timp ce te bagi în vană și primul instinct e să te scufunzi cât mai adânc într-însa doar ca să-ți dai seama că nici măcar asta nu mai poți face

 

că a trecut vremea când puteai s-o iei la goană prin gura de canalizare și să ajungi în țări despre care ar fi trebuit să studiezi asiduu când ți s-a oferit ocazia

 

iubirea de sine în chip de diapozitiv formatat până la dispariție în ciuda oricărui semn de îngrijorare

 

inima mea ca șervețelele colorcatcher

 

si iubirea de sine care a început să mă sufoce cu mult timp în urmă

 

iar acum îmi sădește bule de aer între cele trei straturi de piele rămase

***

Un pui de sferă trage din ghiulea în colțul tavanului

Școala finanțează atentatul împotriva regimului

Degetele le sunt tocite și pline de adâncituri

Din care deznoadă colindele pe care le cântă la capul patului în mintea visului 

Bombe artizanale artiști în carne și bulbi de ceapă

Rulare parabolică în nailonul hainei mele

Speranța nu are privire

***

bătăi deconectate la linii transversale lipite de corp

cercuri verzi și căprui care nu se conectează și nu coincid într-un spațiu geografic real

intenții ascunse de idealul uman rece solitar

o distanță de 2 silabe între scârțâitul parchetului la ore neconvenționale și genunchi îndoiți respingător la jumate între bucăți de canapea

gel de duș cu rodie absorbit fără suflări intermediare de un organism fără sânge în atrii

vreau să pierd trupul în favoarea experientelor netrăite la intensitate maximă cu șocuri electrice

sar peste 18 înapoi la 16

secundele aleargă prin pădurea eului înecat în amintiri false dintr-o simulare eronată a realității cu personaje fictive

Moschei

În drumul meu, spre ale neantului moschei

Pe două rupte flori am poposit, cu pas greoi,

Le-am luat, cu ochi înlăcrimați, și le spusei:

“O să mă dezmembrez, și eu, încet, ca voi…”

***

mâna ta care se întinde spre un zid şi

o tonă de lumină în bucătăria ta vineri după-amiază

în oraşul ăsta libertatea –

coaja de portocală lăsată să se usuce

şi râsetele noastre, ţeava spartă pe care nu o s-o repare nimeni

        în oraşul ăsta dintr-o zi perfectă

rămâne doar o distanţă umedă între piciorul tău şi o lume mai bună

Rece

E greu să vezi cum apar gropi în asfaltul încins bătut de ani de zile de soarele unei

după-amiezi nesfârșite

când insectele amețite de toropeală ți se agață de haine și de păr și de față

parcă ar căuta răcoare în tine, undeva unde nici tu nu știi că există

pentru că dacă ai ști te-ai transforma și tu în gânganie

ți-ar crește aripi și antene și ai rămâne pe veci în locul acela înghețat,

agățând-te cu toate cele șapte picioare

departe de flacăra care te topește, dar nu te arde

cu toate că te atinge.

 

Dar tu nu ești insectă,

n-ai fost și nici nu vei fi vreodată.

științe

schimbăm ioni de semne diferite

suntem două sisteme termodinamice

deghizate (mai mult sau mai puțin)

în fete adolescente,

care se apucă și se hârjonesc,

se sărută și se supără din nimicuri,

se pătează reciproc de ruj

și își șterg una alteia rimelul.

atunci când devenim prea sensibile

și over-gândim și over-reacționăm.

***

mi-am spart capul din greșeală,

și mi-a căzut o amintire.

sau mai multe? idk, nu mai țin minte.

dar eram cu tine și făceam surf pe glodul

adunat în spărtura aia din trotuarul

de 30 de centimetri.

mai era ceva.. dar amintirea mi-a căzut.

în spărtura aia fără fund,

care sigur ajunge până-n purgatoriu.

vedeți dacă nu votați?

îmi sparg eu capul

și după am amnezie post spărtură din trotuar.

Metamorfoze

Tu crezi în promisiuni?

Eu am visat cândva

că promisiunile

înfașă crisalide și așteaptă

să prindă aripi.

Multe își găsesc confortul

în a fi omizi

și zac în fâșul lor o vreme,

uitând că lumea le adastă.

Construim atâtea așteptări

și pierim sub schele.

***

Doar gustul amar al whisky-ului

Și alcoolul care te îmbată

Te fac să fugi de tot ce ai greşit

Și de tot ce nu mai poți repara

Te fac să visezi la tot ce ai ratat

Și la tot ce nu mai poți recupera

Doar amintirea amară a whisky-ului

Şi uitarea care te ucide

Te fac să trăiești într-o lume falsă

Şi într-o singurătate rece continua

Te fac să suferi pentru tot ce ai pierdut

Şi pentru tot ce nu mai poți ierta

Iartă(-mă)

Iartă-mă, iubite Venus, cu ochi căprui și păr bălai,

Cu corp de zeu și mâini de tată, și zâmbet cald ce ai să-mi dai.

Cu suflet greu și capul plin și gânduri sângerând pe foi,

Cu lumea-n spate și în frunte scrii povești despre noi doi.

 

Iartă-mă că nu-ți ajunge furtuna mea de nepătruns,

Că pe pieptul tău vărs sânge, căutând câte-un răspuns,

Că nu-ți dau ce-aveai în gând, că bolnav e al meu suflet,

Și că de întrebi de ce, îți pot răspunde doar prin tunet.

 

Iartă lumea că ți-a dat ploi acide, necurate;

Iartă lumea ce te roagă să îți speli dintre păcate.

Tu ia-ți Soarele și Luna pe umerii tăi lați și goi

Și iartă lumea că te roagă să scrii iar despre noi doi.

Poesia

De fiecare dată noaptea înseamnă răgaz,

moment de reculegere, taifun de idei

-înainte să se-ntâmple-

 

De coada pisicii am agățat mărgele

Ca să am despre ce scrie;

Ca să fie motiv literar;

mișcare continuă, uragan.

-scrierea e post-modernă-

 

Poesia mea acceptă rupere de ritm,

note staccato, epigrame;

Wiliem Tell

-arta înseamnă aprinderea țigării cu chibritul-

I always wanted to die clean and pretty

M-aș belndui în societate, să contribui la public

Și reacțiile noastre extreme

Ce uneori arată prea multă empatie învățată

Cum o făcusem eu în pandemie, de pe materialele didactice postate pe classroom de dira

Și în prolog râdem, în intro stăm

Ignorând coincidențele sub stele, în universul ăsta paralel

Aș simplifica totul la rămas bun

Un cuvânt, câteva sunete obosite

Și tot am rămas fixată pe versurile lui Mitski

Unde îmi regăsesc idealul din gimnaziu,

Și vreau să stau ore întregi în fața unei oglinzi,

Să știu că în ultimele luni am avut grijă de mine.

Strigă

Strigă sufletul, strigă

Topește inima la lumină

Și cine-i de venit să plece, poate să vină

Ne vom putea ascunde sub o ruină.

 

Strigă sufletul, urlă.

Că s-a umplut mereu numai de ură.

În picioarele goale el umblă.

Și îsi caută mereu a sa umbră.

 

Strigă sufletul, zbiară.

Ca nu a mai gasit iubirea ce a avut odinioară.

Din orchestra ta eu sunt doar o vioară.

Mereu cu vocea stinsă si cu inima-n ghea

***

Fond de ten pudrat în prăjituri,

Poliester cârpit abandonat în colț de pat,

Gene false blocate în aerul condiționat,

Cercei de nichel înfipți în dopuri de plută,

Vopseaua ieftină de păr mânjită prin bucătărie,

Urme de gheare acrilice gravate în colțurile parchetului,

Săpând frenetic prin plăci de lemn,

Printre așchii veninoase ale prezentului crud,

Căutând iar sclipirea, căldura centrului planetei,

Chemarea la sufletul-mamă, de copil solemn

Degete însângerate, fără amprente,

Zgâriind doar în rece si abraziv ciment.

***

Azi m-ai învățat despre vectori,

Trebuie să traversezi niște paralele, să unești niște puncte.

Oare noi suntem ca ăștia de ne trebuie conectori?

Mulțimi disjuncte, doar de bârfă colectori?

 

Pe lista lungă a prietenilor dintr-o viață,

Am un loc de frunte sau sunt o paiață?

Pentru inima ta trebuie să mă bat cu amicul dintr-a șaptea,

Sau cu toate stelele ce apar pe cer noaptea?

 

Ce aș vrea să cred că tu mă știi pe mine,

Toate golurile dintre noi să se umple ca niște cămine.

Dar pot doar să visez când mă simt vinovat,

Te văd cu alții-n vorbă și problemele tale parcă s-au rezolvat.

***

numește 3 lucruri pe care le vezi, 3 pe care le auzi, 3 pe care le simți

nu-l văd pe tata prea des, când o fac nu e treaz

m-a numit când nu era în stare să o facă

și doctorii au scris un nume pocit

așa cum l-au înțeles ne-silabisit ne-pronunțabil

nu-l aud decât în situații critice

în microfonul din kaufland când

mă pierd și mă jur că nu mă mai uit niciodată

așa mult la cărți de colorat

azi mă simt albastru mâine poate verde

iau la rând culori de pe steagurile

unor țări unde nu-mi permit să merg

cu salariul de profesor mori de foame, cel de poet nu există

descrie 3 lucruri cărora nu le poți spune pe nume

pe care le-ai scrie în nisip doar ca să le ia apa

să le ducă unde tu nu ajungi

conformează-te sau

numește 3 persoane care ar face-o.

singurătatea are riduri

singurătatea bunicilor mei din orașe mari

s-a transformat într-o pastilă zilnică

un brufen tocat mărunt

și băgat între două felii de pâine

care potolește foamea

și durerile de cap hipertensive de la ora 4

sau o biluță de naftalină

intrată în toate hainele

mușcând moliile și anii rămași

 

singurătatea bunicilor mei din orașe mari

îmi amintește de

mâinile uscate ale bumbacului cules

si de un videoclip de pe net

cu un băiețel care vinde mini-pizza în Rafah

mă gândesc la mâinile lui sfințite de muncă

și de durerea mamei întinsă cu făcălețul și

coaptă

un soare rotund

comestibil

vândut pe 10 cenți

don’t shoot me, I’m not even the piano player

             aștept zilele de joi în care voi putea să mă dau cu cremă pe față după ce m-am dat pe gât fără să-mi pun problema că aș aduce tot praful glodul colbul intrat în șanțurile deja vizibile pe chipul ce nu demult părea aproape postpuber

          

             aștept măcar o zi în care alarma va fi doar un simplu semnal

         

            nu amintirea testului rorschach pe care l-aș putea face pe mâinile mamei dacă nu s-ar îngropa cu orice preț în fond de ten

 

           nu amintirea posibilităților finite de a urmări întregul curs al unei vene de pe brațul tău ca să aflu unde m-ar putea duce

 

           în zilele de joi pe care le aștept eu n-aș mai vrea să fii o chiuvetă goală atunci când vin târziu acasă după o zi care n-a fost nicicum și nici un fel de kind reminder că mai sunt șanse să repar ce am stricat

 

                chiar dacă în momentul ăsta nu fac diferența dintre ceva stricat și ceva care n-a funcționat niciodată

 

                 în zilele alea nu m-aș îngrijora că nu știu ce să spun atunci când rămân singură în cameră față în față cu oglinda pe care noaptea n-am voie s-o privesc și când pereții albi mă strâng la fel de tare ca gândul că plasa de țânțari e reparată iar eu nu mai am motive să cer ajutor

 

                    nu m-aș teme că stelele fosforescente de pe tavanul meu nu mă călăuzesc spre nimic sau că revin mereu unde îmi propun să nu mă întorc și descopăr lucruri noi

 

                       nu m-aș teme că poate doar asta mă mai ține

 

                 gânduri-secantă de fiecare dată când sting televizorul și redevin fetița din întunericul sufrageriei mari în care nimic din ce sunt eu nu încape perfect în care tot ce intră până la urmă trebuie forțat măcar într-o parte și în care îndes mereu tot felul de lucruri pe care nu le recunosc

 

               cum n-aș recunoaște nici privirea ta puțin caustică de ceva vreme dacă n-ar fi alunița de sub ochi suspendată în prelingere complet dezarmată ca prietena din liceu care spunea că punctul e începutul a tot și a toate - acum nu sunt foarte sigură că mai pot s-o contrazic - dar chiar și așa

 

                     continui să aștept zilele în care îmi voi schimba ochelarii de fiecare dată când lumea din jur va deveni prea mult sau joia în care voi uita că noi suntem acrobații de mare risc fără șanse la înviere și cu minime șanse la dezmorțire

 

           tot praful colbul glodul cuibărit în mine ca-n tine Portlandul cu mult înainte ca femeia cu fâșul alb să-mi dea sfaturi despre cum se șterg pozele din telefon neștiind că eu am sute de screenshots cu articole pe care mi-am spus că le voi citi și nici măcar o poză cu tine

 

              așa c-aștept zile mai bune în care o să am timp de o igienă corectă de dușuri lungi ce mi-ar permite să mă gândesc la toate instrumentele de care nu dispun poeții

 

                    bani

                                     timp

                                                                                               

                                                 speranță

 

du-mă în țara în care soarele strălucește tot anul și oamenii își găsesc de lucru

***

urșii se tem de oameni. oamenii se tem de oameni.

 

se stinge becul pe hol și fug atât de tare

încât adun covorul persan în fața ușii de la dormitor.

 

îmi e frică de urșii turbați care apar la tv & își confundă prada cu puii lor

& au grijă de cadavre însângerate ca de ochii din cap -

se îndrăgostesc de prada lor & o tratează

ca pe un ursuleț de pluș.

 

dacă apare un urs, cel mai încet rămâne în urmă

& nu reușește să sară pârâul & nu poate ieși din cort

& rămâne jucăria terapeutică a ursului.

dacă apare un urs, nimeni nu se uită înapoi.

 

de urși te adăpostești la cea mai apropiată cabană,

dar nu te primește nimeni, pentru că vrei să le folosești wi-fi-ul,

ca să ajungi acasă.

 

(contravaloarea fiecărei vieți de adolescent uman este de 15 lei)

 

îmi e frică de oamenii care ți-ar cere bani ca să te scoată afară

și să te lase să mori. 

Fără grabă

Un bărbat în tricou și adidași

aruncă doza goală de bere

pe lângă, nu în coșul de gunoi;

nu-și bate capul, o lasă acolo.

Depășește apoi un grup de copii

cu ghiozdane imense în spate,

un grup de adolescenți care

râd aiurea, vorbesc prea tare,

cred că au rămas blocați între

două cuvinte: viitor și bătrân.

Bărbatul se oprește în stație,

lângă două femei cu batic pe cap

și o tânără cu părul în șuvițe.

Se uită în gol, absent. Nu cred

că se gândește la încălzirea

globală sau colectarea deșeurilor.

Începe să plouă, chiar înainte

să apară autobuzul în care

el urcă ultimul, fără grabă.

***

iar ne-am certat

iar ne-am certat

iar ne-am certat

 

îmi pare rău pentru fiecare secundă când ți-am dat impresia

că-s fluid ca gresia din baie după un duș în smoală

că m-oi schimba ca pe jante

c-am înțeles ce te macină și de fapt m-am înșelat

am avut o aventură cu vecinii de bloc le-am trimis

scrisori de valentines day

la toți semnat si sub semnat o inimă

iar ne-am certat, iar neam certat

e disponibil la bancă un bancomat unde-ți lași buletinul și pleci

felii de cașcaval în băltoace melci stafidiți

tălpile goale în mintea mea rușinea faptului că laptele de focă-i mai gros

cu siguranță decât orice conexiune aveam cu tine

cu mine cu puricii și antraxul din scrisori

iar neam certat, iar ne-am certat pe rând în metrou

palmele pe sobă le-am făcut poză

șoricii nu se plâng masticați de noi

cât ne plângem noi că-s carbonizați

de câtă arsură-i nevoie ca să te înșeli singur

cu persoana a II-a singular?

***

sfârâitul pocnitor al tălpilor tale pe trotuar încins

e dat la fel de tare ca bătaia aia ciudată din piept

când treci strada

            eşti 99.9% convins că eşti în siguranţă şi totuşi

de fiecare dată îţi imaginezi măcar

pentru o fracţiune de secundă că stai întins pe jos

şi tălpile nu mai sunt singurul loc din corpul tău

care îţi amintesc de ouăle-ochiuri din copilărie

 

lumea asta e tot o gură de rai care nu ne ajunge tuturor

mi-ai zis că n-ar trebui să mai spun chiar tot ce gândesc

s-ar putea ca momentele mele alese prost

            să spargă deloc paşnic

o pădure

 

poate că toată tristeţea asta

e de fapt o proiecţie 2D

la cinema-ul de lângă tine

şi poate că acum

o să reuşeşti să te convingi

că nimic din toate astea

nu e despre tine

7 ani și 5 luni

Știai că norii se mișcă?

I-am văzut din mașină, pe drum în coace

Nu așa, atunci se mișcau norii cu mașina

Nu, mașina stătea pe loc pentru puțin, și norii se mișcau

Norii treceau prin fața albă a lunii virgine

De când aveam 7 ani

Și vocea subțire de copil ce nu-și terminase temele de vacanță

Era iulie [era 9, ora- seara, 3 copii]

Liniște de vară

Emoții și nervozități în degete

În ritmul constant al inimii, din cap de piept, ce acum respiră apăsat

Mă înțeapă degetele, frica

Sunet de picuri izbiți, de strigăt de tren

Frigul, durere plagiată

Îmi țin continuu mâinile sub apă rece

Și îmi neutralizez înțepăturile și nervii.

***

în locurile mici tristețea e

nestingherită

și cred că de aceea femeile mari

ca fizic și ca psihic

au tristețe adunată în încheieturi

precum lichidul la genunchi

au traume stocate în coapse

sânii mei mici sunt dezamăgitori

în membrele mele mari și cărnoase

și în fizicul meu de sportiv care

nu mi-a servit cu nimic

niciodata

am agonisit durerea a doua suflete tinere

iar în serile în care

chiar mi-era bine

doar eu cu mine

puneam viniluri cu lana

și mă întristam cât pentru doi

la leu

***

vedeam doar simplitatea.

iar creierul meu micuț și sufletul meu micuț trebuiau protejate

de ceea ce urma să aflu că este lumea în care trăim.

 

primeam înghețată pe gratis

până și iarna, când ai mei erau împotrivă.

de lămâie, întotdeauna de lămâie.

 

dormeam, cu greieri cântând pe fundal

mă enervau.

îmi era frică de ei, de atmosfera macabră pe care mi-o inspirau

și tot ascultam cu deosebită atenție

“Greierele și furnica” spusă în șoaptă de bunica.

 

descoperisem tehnologia

telefonul, tableta, laptopul

muzica mă fascina

ascultam Lady Gaga, dansam pe "Bad Romance"

dar închideam întotdeauna ochii

când apărea acel schelete la finalul videoclipului.

 

o bombă de energie.

căutam ceva nou constant

și mă plictiseam prea repede.

primeam păpuși, jocuri și atenție din partea părinților.

școala era ușoară, notele erau irelevante,

dar eu tot aveam 10 pe linie.

 

am crescut și m-am definit.

am fost și copil.

IDILIC     

                                             fumigene gri 

artificii de praf și țigări

albatroși albastri strigându-ne pe nume

o rândunică se adapă din izvorul de smarald.                                                    Ana cea mică zâmbește

și mănâncă cireșe încă necoapte,                     e luna mai.                                                    unghii roșii magmă 

roase până la disperare

filtrare

ruminare

reminiscențe fumurii

iriși de cristal și piruete sferice 

pivotează mintea

pendulează între a exista și a trăi. 

paralexic.

paralelism.

paralizat.

parasintactic.

ceață rimelată 

cu miros de mosc                                              cu gene de azot  

umbre de cristal

ne acoperă cu totul.

ți-am dăruit anul în care magnoliile au înflorit cel mai frumos

 

(despre tine și despre poezie scriu atunci când vreau să îmi spăl creierul cu clor

& hârtia să mi se îmbibe cu sânge din nas)

 

te-am uzat atât de tare în poeziile mele, încât ți-am tocit toate extremitățile.

acum ți se văd capetele înroșite ale oaselor și toți câinii băloși fug după tine pe stradă.

din cauza ta, mirosul de pișat de sub podul gării a devenit mai suportabil.

 

***

 

mereu am avut nevoie de cineva care să stea cu mine la concerte,

căci nu știu cum să mă mișc natural, decât dacă mă iau după persoana din fața mea.

 

mereu am fost ultimul invitat la film, când ora și locația erau deja stabilite,

și nici măcar nu am răbdarea necesară să mă uit la filme.

 

mereu te-am auzit cum vorbeai la telefon & făcând abstracție

de foșnetul frunzelor & țipetele copiilor de pe terenul de fotbal,

auzeam cum îți ziceau că sunt o influență proastă.

 

***

 

încă îmi aduc aminte cum te-am văzut plimbându-te prin lidl, atunci când nu știai

cine sunt, deși tu insiști că ne cunoaștem din clasa a3-a.

(cumpărai portocale, haribo și o plasă cu mere)

 

peste 20 de ani, se presupune că vom avea familii & cariere

& case cu grădini mari și terase luxoase & vom știi ce facem cu viețile noastre.

atunci, toate amintirile mi se vor depune pe artere

și va trebui să mă operez ca să scap de tine.

 

peste 20 de ani, ne vom întâlni la magazin,

tu vei cumpăra mere, eu portocale, & poate nici nu ne vom intersecta

la casa de marcat & poate vom fi pentru ultima dată sub același bec.

 

***

 

când eram mic, bunica îmi zicea să nu stau sub nuc,

căci voi muri mai devreme decât ceilalți.

 

atunci când oamenii dorm sub nuc, dormi și tu cu ei,

căci deja mori mai devreme decât ceilalți,

dacă ai ajuns să scrii poezie despre ei, cu ei lângă tine.

***

strada nu ar avea gropi pe care să le ocolesc, nici câini sau pisici moarte pe carosabil să-mi strice ziua gândindu-mă că până și eu aș fi putut face asta cu mașina, că m-a învățat bine tata, sau poate prost, să nu trag de volan să îmbrățișez copacul, ci să merg în continuare și să calc pisica.

personal aș fi ales copacul, dar tata ține mai mult la copilul lui decât la o pisică fără coaste

aș merge în parcuri de distracție fără frica de sforile cu fire despicate uscate la brichetă care mi s-ar încurca în picioare echilibrul meu de adolescent de 18 ani m-ar reuni cu vechea și îndrăgita gravitate

aș aluneca pe tobogan fără să mă întreb dacă coapsele mele stângace se rup din mine și rămân acolo unde eu n-am vrut

mi-aș rupe un picior și aș scurta altul să încap din nou în leagăn

aș face operație neautorizată fără diplomă de medic să-mi îndepartez stomacul

să nu mai simt palpitații când mă urcă la cer aparatele din satul de vacanță din Mamaia

să nu mai simt voma cum se adună și formează traseul ascendent prin laringe si cavitatea bucală

muncitorii care nu sunt în stare să renoveze o clădire în 4 ani pentru că îndrăgesc prea mult sticla de 2,5l de timișoreana nu s-ar uita la mine de parcă n-au mai văzut specia de sex feminin a omului și n-ar arăta ca niște oameni preistorici care nu știu ce este gelul de dus

indecenți în felul în care ochii lor cercetează hainele pe care le port

felul vulgar în care li se mișcă buzele și limba când își bat joc de un copil desculț pe stradă, cu pulover deșirat în ianuarie  șoferii needucați ar prefera să deranjeze liniștea publică, clacsonându-și drumul către înjurăturile inspirate decât să ajungă acasă la o casă pe care nu au bani să o plătească, la o femeie frumoasă pe care o iubesc sau nu, și la câțiva potențiali copii, salvatorii adevărați ai căsniciei

un răsărit fără alcool în sistemul imunitar la cinci dimineața în Năvodari

prin prisma unui ecran al telefonului care oricum nu capturează culoarea roșie cărămizie a soarelui reflectată în mare

nu va putea filma toate mișcările câinilor netunși care sar fericiți în apă pentru o baie răcoroasă de iulie

viața n-ar fi una de singuratic trist, așteptând la coadă la Profi pentru un burger veștejit care n-ar sătura nici câinii vagabonzi de pe stradă

încercând să comunic cu o casieră fără diplomă de 12 clase ce nu poate să țină minte că nu-mi place ketchup-ul

tot potențialul de adolescent intelectual pierdut în stația de autobuz pentru un autobuz îngălbenit de rugină

pentru compania de neînlocuit a doamnelor de vârsta a 3-a care jur că nu au altceva mai bun de făcut cu viața lor neînsemnată decât

să judece fiecare bucată de material care atârnă de corpul unui adolescent plictisit

să deranjeze haosul autobuzului cu cele mai obscure sonerii auzite pe o rază de 2 km a orașului.

Legendă

de fiecare dată când 

apare un curcubeu pe cer

înseamna că s-a născut o vulpe

și e fată

 

de fiecare dată când 

te uiți pe geam

și zici

oau

ce geam murdar

nu vezi pădurea de copaci

sau cum zicea vorba aia

înseamnă că a murit un copac

și e plop

 

de fiecare dată când 

iți cumperi un album nou

și te gândești vai

ce țeapă

nu mi-au dat cod 

ca să pot descărca piesele digital

și după realizezi

e CD

înseamnă că cineva a trăit 

și e om

*îngerul din metal*

fiarele imaginației mele sunt astfel reale

pentru că le-am lăsat să ia viață prin mine

și în coloana mea curbată în albastru

nu mai încape 

nimeni nimeni nimeni

 

am descoperit fragmente dintr-un înger 

am săpat în locuri murdare și am găsit

fosile de îngeri

se pot atunci oare împunge

din sobele pământului

prin straturi de piele și folie

furori iridescente și curate?

 

am descoperit fosile de îngeri

am săpat în plaje aride și am găsit

îngerul din metal

iridescent și curat

intact ascuns cu teamă de nisipuri

avea aripi albastre din care

nu ieșea

nimeni nimeni nimeni

 

mi-am lipit urechea de coastele sale și am auzit

circulația autohtonă a metalului

ca o mie de râuri secând dintr-o dată

doar ca să se topească înapoi 

în hexagoane divine

din nou și din nou și din nou

 

aripă vreau să devin

aripă albastră de înger din metal

să părăsesc sobele pământului să

nu mai slujesc fiarele imaginației

 

furori iridescente și curate vreau să

primesc în trupul meu de carii

să retrăiesc fosilele ca pe propriile oase

să-mi fac sângele divin în hexagoane

 

axa lumii 

provine din stâlpii 

schelețiilor îngerilor din metal

mai solizi decât viața

mai solizi decât moarte

și eu vreau să adopt axa lumii drept coloana mea

 

vreau îngeri din metal...

la porțile albastre

vreau îngeri din metal…

doamna în portocaliu

mă enervează o doamnă în portocaliu

care mi-a tăiat calea.

mă enervează mersul ei tâmpit

și cum își strâmbă nasul.

 

mă enervează autobuzul ăsta nenorocit

și doamna în portocaliu care stă unde stau eu

când nu sunt doamne în portocaliu

care mă enervează 

în autobuz 

 

în același timp văd cupluri

mergând tâmpit pe stradă - mă enervează

și doamna în portocaliu se uită tot mai urât spre mine

eu mă enervez nu că-s cuplurile tâmpite

ele nu-s de fapt

și nici doamna portocalie

poate așa se strâmbă ea.

 

sincer mă enervează că nu pot fi cu tine

și asta mă face să mă enerveze orice

chiar și nasturii portocalii de pe bluza portocalie

a doamnei în portocaliu 

care încă se uită urât spre mine

 

de vină ești tu.

***

Nu-mi plac duşurile reci

nu știu dacă ți-am menționat asta sau nu vreodata

şi nici nu stiu daca ar fi macar relevant

în vro' conversație dar, din nou

nu îmi plac duşurile reci

nici macar cele călduţe sau care sunt

între ambele temperaturi

Îmi plac duşurile fierbinți

alea care se simt ca și cum urmează să

îmi explodeze venele din cap sau sa am 3 atacuri de panică,toate de-odata

alea care se simt ca plecările tale bruşte

dintr-o conversație

plecări care mă fac de prea mute ori să mă simt

la muchia a două temperaturi

prea rece aproape mort şi

fierbinte pentru că simt că arterele mi-se zbat in corp si

urmează să consum tot oxigenul dintr o cameră și să cad

într-un gol

Încerc să remediez asta și nu mai fac duşuri la fel de fierbinţi

Oricum nu mă ajută

conversațiile aproape moarte cu tine le tin locul

si-mi simt corpul tot mai aproape de muchia dintre temperaturi.

***

În amurg pâlpâie mozaicul gravat pe trupul tău dospit 

când iubeai  erai dus la sesiuni de mătănii&miruit.

 

 

durerea atroce nu dispare prin spovedanie&post

în confesiuni nu dăm peste confort-adăpost

ci râuri tulburi 

unde gunoaie zac în străfunduri 

plesnind lacunele minților cândva geniale.

 

(copilăria dezvoltată pe unde psihedelice 

va produce  ființe inadaptabile 

permeabile 

clocotind în sucul naivității)

 

but,out of a sudden

biruința concept mă răscumpără 

oceanul mâinelui cârmuitor  îmi coboară plămânii  solubili  în apa vieții

zgâlțâind  porii lichefiați de toxine spumante

ostili căldurii ecologice

deschiși non-stop sinelui retrocedat pierzaniei.

 

vreau ca prin slove feerice  să răzbat vijelii cicălitoare 

părăsind trecutul glitchuit in beznă 

să fiu cadou surpriză 

legislație anticipată de minoritari

suflând aer cald dezinhibat.

 

cere și ți se va da

 

deci ce preferi:

repetiție,transcendență ori subjugare?

***

ai învățat la școală

să minți când întreabă de părinți

arhitect-alcoolic

realități noi intangibile

unghiuri exacte văzute dublu

e ereditar

ne tragem toți din același tată

când recităm

tatăl nostru

care ne ești în ceruri

sfințească-se numele tău

fie împărăția ta

construită și locuită

de alții ca mine

facă-se voia ta

precum în cer

așa și sub pământ

mă despart

2m și o gură de ceva străin

de punctul în care o să-mi demonstrez

că în iad chiar e ca-n ibitza

mă despart de tine

și de tot ce e materie

n-o lua personal

mă despart în 2 maluri

și mă văd mică

de pe partea cealaltă.

Jiu

cangrena cotorului din piept

este un exponat pe care îl admir zilnic

fericirea e doar gândul care o anticipează

râd de pisicile de pe internet

care urmăresc lasere pe pereți

și eu sunt pisica iar fericirea e doar realizarea că nu ai vărsat cafea pe tine

și că nu ai dezamăgit pe nimeni azi

 

mi-e teamă că nu o să știu să fiu fericită

nici când o să fie vară

nici când o să fie vineri

nici când o să fiu bine la casa mea

mi-e teamă că o să mușc o felie de pepene roșu (lubeniță la mine acasă lebeniță aici)

și o să aibă gust de rugăciunea pe care am repetat-o pe gresia din baie

atunci.

 

stau singură într-o sală de clasă

femeia de serviciu vrea să curețe parchetul

și pe mine odată cu el

soluția infectă de tălpi și clor verde

mi se prelinge pe lobul urechii

firele despicate ale mopului

îmi descurcă părul de la rădăcină la vârfuri

 

când treceam peste Jiu cu mașina

tata zicea să ridic picioarele să nu mă ud

cred că o dată nu mi s-a părut necesar să le mai ridic

și de atunci apa tot crește

am încercat să plec

să ies din râu

dar picioarele îmi sunt înfipte în mâlul ăsta ca mopul stors în găleata de plastic

a femeii de serviciu

 

jiul mi-a ajuns la buze

când simți că te împinge cineva de pe pod

să-ți ții picioarele la piept, puiul meu

 

mă trezesc că spun cuiva că mi-e dor

de orașul care m-a înghițit

toți avem un oraș mamă

care ne-a hrănit ne-a înghițit

și ne-a născut prea târziu

Profanare

se spune că să scrii despre trecut

e ca și cum ai profana morminte;

dezgropi ce ar trebui să rămână mort.

dar eu nu sunt o infractoare;

cadavrele mele sunt vii

mă privesc din colțul camerelor,

și îmi respiră în ureche când dorm.

unul mă privește chiar acum

din spatele cortinei de duș,

și aud cum șoptește aceleași cuvinte,

mereu aceleași, blestematele,

nici cu muzică nu pot să le uit.

pielea mea e arsă de la apa

cu miros de râncedă carne,

dintr-un deget îmi curge viața

și se risipește pe țeavă în jos.

am un cimitir în care am îngropat amintiri

pe care vreau cu ardoare să le uit,

dar morții mă bântuie prin casă

și îmi reamintesc ceea ce sunt:

un corp ce cu fiecare zi e mai aproape

de a fi un cadavru la colecția cu morți

a diabolicului Dumnezeu ce se preface

că îi pasă câtuși de puțin de noi.

și cum Dumnezeu nu există decât în imaginația

unui neam ce crede în basme de copii,

înseamnă că sunt un cadavru fără casă,

un nimic din ce în ce mai trist.

***

blue light peste corpul tău dimineața

& blue light peste bucătăria ta mică de apartament

peste terminațiile noastre nervoase

când mă acopăr cu pături şi proteste

cu zgomotul muncitorilor din fața blocului

mi le trag peste cap și le strâng cu încheieturi aproape albe

 

blue light peste munca mea

neproductivă

peste podurile din budapesta

cometele care se încurcă în părul tău

ca nisipul în prima noastră casă la mare

primul nostru aparat RMN și prima noastră pungă cu lichide

dintr-o cameră albă de spital

când am crezut că am cancer & nimic altceva

 

prima dată când nu am simțit podeaua liftului

m-ai ținut de mână și

m-am gândit la mama

într-un alt colț de lift

undeva lângă spitalul judeţean

când amândouă am uitat că nu mai sunt acasă

 

blue light în utopiile noastre mici

când ţip şi nu mai are sens

        primul nostru spaţiu în care zgomotele bombardamentelor nu mai contează

nu mai separăm cartoanele plasticul hârtia

 

cum ţi s-a părut filmul ăla în care

la un moment dat

actorul principal a început să râdă isteric deşi nu era în scenariu

într-o casă portocalie în formă de fericire mutilată

şi pe noi ne aşteptau acasă pungile eco-friendly

pe masa din bucătărie

neîmpachetate

 

gropile de gunoi de la marginea oraşului / dimineaţa

când pur şi simplu mă ţii de mână

        fără motiv

 

şi blue light e mozaicul din palma ta

cu firicele de nisip de pe plajă

care mă înţeapă din când în când

 

blue light e palma mea complet goală

transpirată

pe care tu o ţii prea strâns şi prea puţin

***

iubirea mea e revoluție,

te cuprinde și te zgâlțâie.

îți lasă trupul asudat

întins pe spate, pe asfalt.

 

iubirea mea e revoluție,

ca o execuție.

îți pune un pistol la tâmplă

și până să întrebi ce se-ntâmplă,

iubirea mea s-a consumat

pe trăgaciul apăsat,

iar fața ta, plină de sânge,

mai are doar un ochi ce plânge.

 

revoluția mea este iubire.

nu o vezi în nicio știre,

dar o simți atunci când vine.

se revarsă prin mulțime,

dar și zboară ca o fiară,

ce te prinde și doboară

și te leagă cu cătușe,

umple gura cu cartușe,

pune fluturi în stomac,

opiul din flori de mac,

și ne ține, ca un scut,

buzele într-un sărut.

Asta nu e o poezie despre tine

Ar trebui să scriu o poezie, dar nu ştiu

despre ce, pentru că de fiecare dată

ajung să vorbesc despre tine, despre

cum mă făceai să mă simt sau ce anume

făceai ieri, alaltăieri şi acum un an; dar

azi nu vreau să scriu despre tine sau

despre noi, poate o să lăsăm telefoanele

din mâini şi o să ne privim din nou în ochi,

învăţând să comunicăm dincolo de cuvinte,

poate o să ne bucurăm de lucrurile mici,

de o plimbare în parc, de o discuţie pe

o bancă, sau poate doar o să ne ţinem

de mână şi o să ascultăm tăcerea strecurată

printre crengile care au înmugurit deja.

Poate o să învăţăm şi noi să înmugurim aşa.

Nu mă bucură cerceii de la tine, nu reuşesc

să-ţi compenseze absenţa, cadourile tale

stau în spatele şifonierului, în nişte cutii

care s-au umplut de praf. Nu am schimbat

nimic, sunt exact aşa cum le-am primit.

Dar nu mai există niciun poate, nu ne

vom schimba. Poate e mai bine aşa. Şi

uite că am scris o poezie tot despre tine,

încercând să scriu de fapt despre mine.

ce prost ești

ce prost ești că mă iubești, 

ce prost ești și ce prost te îmbraci, 

ce prost scrii și ce prost mă ții de mână, 

ce prost conduci, ce prost mă săruți, 

ce prost îți stă părul azi.

 

ce prost zâmbești, 

ce prost mă atingi, 

ce proaste sunt florile, 

ce prost ești și ce prost minți.

 

ce proastă mă crezi, 

ce prost mă machiez, 

ce prost ți-am vorbit, ce prost m-am simțit, 

ce proastă e situația, ce proastă e viața.

 

ce prost mă îmbrac, ce prost zâmbesc, 

ce prost te țin de mână, 

ce prost te sărut, ce prost 

mă scuz, ești un prost.

n-am cum..

 

ce proști suntem

ce proști am fost

și ce proști aș vrea

să fim

din nou.

***

ți se încrețește coada ochiului

și tu tragi de ea ca de-un fir alb,

e un regret convenabil

ca rușinea dozată atent.

există oameni ai oamenilor

ca pungile cu pungi.

încercarea moarte n-are

așa că ne grăbim să ne ascundem

în haitele de cărnuri

mâncătoare de carne.

smulgem orice obraz care refuză

să se curbe pe nesimțite

sau să împrăștie răcoarea

unei perne întoarse de prea multe ori.

sper că ți-a păsat de la bun început

înainte să pricepi

că totul e despre piei și diformități,

mâncare, și mai ales carne.

lumea te vede că-l arunci,

iar tu nu mai știi cum să mă convingi

că de fapt l-ai scăpat.

ne vedem de-aproape

în orașul chinuit de hărți,

înghițind principii

de parcă n-am avea ficat.

Stând la coadă la Luca

Îmi fac visuri stând la coadă,

Bătaia-i pe ștrudel și-i galopantă.

Mulți au terminat, trec victorioși pe lângă mine,

Mi-e foame, rândul meu nu mai vine.

 

Mă uit în vitrină, cu ce o să rămân eu oare?

Văd din ce în ce mai puțină mâncare.

Proasta de mine venise cu un plan, dar acum mă mulțumesc cu ce-o să prind,

În mine teama crește, înflorind.

 

Mă văd alegând ce nu vreau, dar mă văd trăind.

De ce n-am putut să mă grăbesc și eu odată?

De ce n-am putut să fiu ca ei?

Sau de ce trebuie să-mi deplâng, ca o ciudată,

Lupta de doi lei?

 

Casierița mă întreabă ce vreau,

Coada repezind.

Blocaj, mă trezesc neștiind.

Recit ca pe-o poezie textul, poezia învățată.

 

Proasta de mine, de râs mereu mă fac.

N-am eu ochi oare, sau mă prefac?

 

Femeia galeșă din față îmi vorbește înțelept,

Îmi spune că, dacă vreau, trebuie să mai aștept.

Acum e în cuptor, dar acuș apare,

Să umple tava, rana să mi-o repare,

 

Să înțeleg, în sfârșit, pildele deșarte,

Că ce-i al meu e pus deoparte.

Ştirea zilei 

Hai mon cher

haidem mademoisele

ştim şi noi cum e să stăm cu capul în ecuaţii

dada, stimabililor, ştim prea bine

cât de mult scade plusul din înălţimea societăţii

şi câte zecimale pot ieşi dintr-un simplu pahar de vin

bien sûr

că ce, doar nu ne-am născut mâine?!

Treaba însă, sehr geehrte Gesellschaft,

Stă în felul următor:

Dacă nu e necunoscută nu are de ce să fie căutată în inecuaţie, corect?

Ce căscaţi ochii ăia la mine mein Herr

Ştim toţi prea bine că ăsta a fost primul lucru de adult pe care l-ai învăţat

Deci dacă ?=!

Concluzionăm cu un Auf wieder sehen

Şi aşa am încheiat tot raţionamentul

Fie el logic sau ilogic

Fie că vă place, fie că nu

NA BELEA, my lady!

***

mama avea vreo 46 de kg când m-a născut

pe care le port întotdeauna cu mine

un fel de premiu de consolare

ne uităm impreună la fotografiile de când eram mic

& incercăm să descoperim siluete familiare

degetele băiatului care nu știa cum arată o imbrățițare

mâinile ce se întindeaua pe pieptul bunicii ca o

umflătura mare și roșie

tricoul cu ben 10 și pantalonii cargo murdari

imaginile în 480p de pe sony cyber shot unde

găseam mereu teritorii noi de descoperit

ceva ce puteam adăuga pe marea listă de dorințe

pe care nu am trimis-o niciodată corpului meu &

încă aștept să mă pot ghemui în pat

să recunosc ce ating

granița epidermelor

locul unde limita se oprește

iar cutia toracică lovește pielea ca un nou născut

ce plânge pentru prima dată

reguli primare

  1. tu privește mereu înainte îndesându-mi bețișorul în ureche puțin mai mult decât ar trebui ca sa testezi senzația timpanului perforat
  2. apoi întreabă-mă candid oare sunt doar un mit modurile de supraviețuire devenite probabilități semi-infinite să te îndepărtezi de propriul pat
  3. oare e doar un mit creștetul tău ca o falie în centrul pământului când aproape că nu mai disting trompeta din urechea ta de restul peisajului

poate doar miturile mai contează în final -

momentele când trecerea de la lăptic călduț la lapte cald ar face diferența

sau contracturile musculare din ultimul timp

și alte favoruri pe care mi le fac în schimbul uitării

remunerări de tot felul când îmi târăsc corpul spre lumină

tu acoperă-mă cu învelișul ăsta atât de necesar care mă

face să sper la dimineața în care mă voi trezi și nu voi mai avea formă

tot ce voi lăsa în urmă e imaginea unui șlap cu bareta ruptă ploaia de chimicale care udă pământul tot mai des și isteria care vine peste noi ca o adiere de hamsin

aș vrea să mi se șoptească uneori unde să mă mut când o să plec de aici

variantele nelimitate exclud doar mintea ta și alte minciuni care par puțin mai reale decât corpul meu zilele astea

mereu în căutarea cuiva plin care să mă umple până la jumătate și mai presus de orice

în căutarea cuiva dispus să rămână doar cu jumătate

suntem cu toții la aceeași distanță de iubire și mă cuprinde îndoiala că am ajuns de una singură

la informația asta

***

Să cumpărați busuioc, savarinele mele!

Pentru noroc în dragoste,

Pentru o căsnicie tare ca piatra,

(Pân-o crapă capra-n patru

-dar las’ c-am leac și pentru capră!)

Amandinele mele, să vă faceți abonament

la busuioc

Ca la telefon, la fericire sau la timp!

Mai are baba leacuri:

să fugă sărăcia, faci ghirlande de bănuți,

ficăței atârni să te ocolească etilismul, alcoolismul,

buruieni să zbârnâie elitismul.

Ce zici maică?

Depresie?! Prăjiturico,

e doar deficit de ștevie

Mahjong

Palmele pe bordură

Urmele sirenei poliției

O femeie cu fustă mini și pantofi cu toc blocați în noroi

Muzica lui rusească la radio

Firul de păr pe tavă în mijlocul piscinei

Paznicul cimitirului cu vioara în brațe

Bărbatul înalt din mașina ecologică și

Tânăra studentă la medicină

Bibliotecara ștearsă

Toți intră pe aceeași ușă din porțelan prefabricat

Se așază în cerc pe scaunele cu învelitoarea de cauciuc ruptă

Toți privesc în gol

 

Peste câteva luni

Înapoi pe aceleași scaune

Cinci oameni vorbesc cu dezinvoltură

Toți simt ce înseamnă să trăiești

călătorie cu metroul

noaptea în Dristor 2

o călătorie pentru doi, dar sunt doar eu

vagonul e gol: plin de fantomele prieteniilor pierdute

şi ecourile iubirilor uitate (nu le-am uitat).

cu căștile-n urechi ca să blochez liniștea,

îmi târăsc blugii baggy pe treptele de la Unirii,

ce labirint piranesi,

alerg să schimb pe linia către viitorul meu:

M1- M2, Pipera - Berceni

Izvor, Eroilor, Grozăvești,

urmează stația „tu cine ești?”

magistrala future life, stația children and wife.

la fiecare peron, ușile se deschid către un viitor posibil,

trebuie să cobor undeva, nu pot rămâne în vagon până la capăt:

capătul e capăt, e kaputt, e gata.

dar nu pot coborî...

i keep riding the ride,

privindu-mi reflexia în geamul negru,

privind cum îmbătrânesc.

***

luminile stroboscopice

îți  încetineau mișcările trupului

cortex cu reflexii albastre,

roșii,

verzi

pulsau în funcție de luminile clubului

energia extatică și căldura trupurilor noastre care se contopeau la unison

în seara asta am aflat cum arată una d intre variantele paradiziace ale vieții

am înghițit un pumn de dexedrină și trecutul și viitorul au fost absorbite, fără să-mi dau seama, de clipa prezentă.

ce frumos se reflectă lumina asta albastră în ochii tăi căprui

„știai că se crede că oracolul din delphi ar fi fost sub influența drogurilor atunci când a comunicat cu zeii?”

întreb

sau cred că te-am întrebat

nu mi-ai răspuns

iar aberez

am pierdut controlul gândurilor și le las să-mi zburde prin minte.

te văd ca pe un personaj din filmele lui Gaspar Noé

ironia face că ți-am vorbit despre el cât încă eram lucidă

și uite-mă acum

ce frumos se reflectă lumina asta roșie în ochii tăi căprui

o mie de cuvinte mai târziu

n-a trecut un număr remarcabil de secunde

cum n-a trecut pe lângă mine michael jackson

-m-a făcut preș

președinte la greșeli gramaticale la lipsă de tact

măcar am tactici de agâțat arici la orice cablu din casă

cable management în engleză în română spune mama

că-s nebun

anger management i-ar trebui și poate o echipă

de management pentru tata cu impresar

să mai lase actoria să vină acasă la timp

cu telefonul fără baterie cu 80% rămas

alcoolemie 101%

a făcut ca michael jackson când i-a zis să stea într-un picior

doar că n-avea tălpile lipite de podea

deci poc

jbang poate

acolo a adormit

o mie de cuvinte mai târziu

cu fața în pantofii lui michael jackson

***

să nu ne mai coasem găurile buzunarelor de la paltoane

 

 

să ne antrenăm ca olimpicii pentru sportul uitatului pe pereți fără să ne spunem vreun cuvânt

să analizăm vopseaua care se învechește,

și trasează prin desprinderi, linii lungi ce lasă la iveală miezul

 

mi-e dor de tine și nu cred că există leac.

când pictez mirosul acrilicului din borcan mă duce cu gândul la tine și la borcanele de murături mini de la mega pe care le împărțeam

 

nu știu dacă te mai gândești la mine când mănânci castraveți murați sau dacă ți se mai ridică părul pe mana când asculți the beatles

-tot ce știu e că-

să merg fără tine pe tren și fără o mână în care să-mi adorm palma e tare greu.

Ciorbă de găină

 

te uiți la adidașii mamei

împroșcați cu sângele cocoșului

din ciorba de la amiază

 

e o crima legală

mila și complicitatea pornesc din stomac

le încalți ca trofee ale gospodăriei

 

mergi în mijlocul găinilor

te prind de adidași leagă

șireturile între ele

 

vinovăția e si mai grea

le lași să-și facă

treaba să clocească

***

părul meu în vânt
ca al unei dansatoare

poloneze care face ritualuri

în timpul liber

 

cheia lui solomon

e un concept necunosut mie
tu mi-l explici în timp

ce stăm la masa asta singuri


în jurul nostru – zeci de oameni

un shot lungit în trei guri

drumul cuvântului din creier
e mai lung decât de obicei

F[...]

 

feminin

este să nu te tai cu BIC-ul când te razi

curățirea păcatului acceptându-i secularitatea

autocenzură tăinuită

 

tresari când scârțâie parchetul sub mersu-ți gingaș

saturezi foamea privind neonul becului din frigider

storci coșul ăla de pe frunte

te delectezi cu puroiul de sub unghii

 

folosești masculinul în sintaxă

și îngâni un F[...] perifrazat

când permiți BIC-ului să alunece sub piele

inglobând o linie diformă pe coapsă

unde nu o vede nimeni.

COLD BLOOD 2.0

ironii ivorii în miez de zi

nervuri de cranii

friguri albastre tutelare

cuțite înfipte în toracele sterp

eminamente plauzibil

o înscenare planificată

zi după zi

totul te atinge.

îți ferești privirea de porțelan

din calea masivului Mr. Proper

nu cumva să-ți golească vocalele

de ritmul delirant

al unei lăute bizantine.

Cercetătorii spun că singurătatea se transmite genetic

aș fi suportat și să plâng în profi dacă doamna mariana m-ar fi întrebat unde ești – dacă nu te-ar fi privit de mult prea multe ori ca să-i mai pese – o singură problemă reală și nicio soluție până acum

...

                                                               uneori o văd pe drum purtând căciula aia groasă

 

îmi spun că zăpada pe care calci e mătreața unui copil de la orfelinat și tot sper că doar de aia plâng când pășești numai că zăpada asta acoperă tot procesul până ce te reobișnuiești să spui <<nu nu e vorba de frică e doar o altă alergie>>

 

să-ți amintești că el n-are cum să știe despre alergiile tale la pisici la tei la intimitate și să fii aproape sigură că n-are cum să le facă față nici măcar cât le-ai făcut tu

 

imprecizia fetei-pepene care se transformă în viitoarea femeie-acuarelă lumina revărsată în creierii nopții din vintrele noastre ca rugăciunea sfinților creștini ,,primiți această binecuvântare dacă aveți curaj'' și anii care trec ca un sapsan atunci când te îndrepți spre o destinație în care speri că vei fi în sfârșit fericit

așa că tu nu dai semne eu nu ți le cer iar timpul își spune cuvântul abia când tu nu mai spui nimic și poate nici atunci legile se simplifică acum nu mai am nimic de explicat continui să vorbesc să fug de timp și de restul lucrurilor

                                          

                                           pentru că n-am trăit nimic de care să nu mă pot descotorosi

nicio metodă cyberpunk în mecanisme deci dacă te întrebi cum am reușit să te blochez în minte tot ce vezi e un produs al auzului meu hipertrofiat înregistrând și încapsulând unde ale vocii care apucă să pătrundă doar în mine și apoi nu mai ajung altundeva

 

încă petrec timp prin dulapuri când toate zgomotele au ceva aproape surd în ele niciodată nu m-a deranjat mai tare ca acum că nu încap în orice loc în spații liminale unde oamenii speră să prindă ziua în care vor putea dormi din nou

 

eu sper doar să scap de nevoia de a fi coagulată de tine mereu obligată să recunosc că tu într-adevăr m-ai întrebat de cine îmi amintești

mă consolez cu ideea că tot ce nu se împlinește aici se va împlini în altă parte unde lucrurile se schimbă abia când îți dai seama că nu poți cere mai mult decât sa fii aproape liber iar asta ar trebui să-ți fie de ajuns când totul e o luptă continuă pentru dopamină și nimeni nu te-nvață ce să faci dacă mâine pur și simplu n-ai mai vrea să lupți

 

cum cred că n-o mai face nici doamna mariana despre care am aflat recent că are alzheimer și probabil nu-mi mai știe numele

 

pentru mine e pusă deoparte plăcerea veștilor noi și teama că dacă ar fi să mă întrebi acum de cine îmi aduci aminte

 

                                                                            probabil că aș ști ce să-ți răspund

Purgatoriul mamei mele

purgatoriul mamei mele se află

la o jumătate de ceas de mers pe jos.

nu mă mai duc în locul în care

ea a avut ultimul gând. 

mi-e teamă că mă voi pierde

printre pereții albi cu ochi de sticlă,

căutând ultima fărâmă a sufletului ei pierdut.

trec cu mașina pe lângă clădirea

în care ochii ei s-au închis.

aud o strigare îndepărtată,

întorc privirea și mă prefac că am surzit.

vocea mamei mă înțeapă

ca o sabie în rinichi.

Fir roșu

Mă făceai să râd până când simțeam că-mi crapă capul de durere

și totuși nu mă deranja acea durere

nu voiam s-o fac să înceteze

nu mi se părea, de fapt, corect să se termine.

Respirațiile acelea au înghețat în imagini șterse

pătate de stropi mari de cerneală

arse la colțuri

cu fire duse, pline de praf și scame.

Vremuri ale unui alt eu,

ferit de corbi și cucuvele,

pudrate cu praf de pușcă.

Siguranță. Stres

Mă simt în siguranță când sunt stresată

Îmi activez instinctul de supraviețuire și supraviețuiesc, pentru încă o zi

Sunt în comfortul aerului

Și vreau să evit bătrânețea

Să am acum tot

Să stau pe întuneric tot restul vieții

Pentru a avea pupila dilatată

Ca să dovedesc decizia mea

De a orbi, în loc de a surzi

Nu voi uita să ascult

Cum se știu alți oameni doar după voce

N-au idee ce faci în spatele device-ului

Ești format doar din sunet

Mă dezgust, n-am habarn ce voi face cu viața mea, dar știu sigur că nu voi ajunge la bătrânețe.

Declaraţie

Te iubesc pentru cine eşti şi ce îmi oferi:

nu fluturi în stomac, îmbătaţi cu iluzii, ci calm,

siguranţă şi un nou mod de a privi lumea,

mai frumos dar mai întunecat, pentru că ştii că

aşa îmi place, să citesc despre crime în timp ce

îmi beau cafeaua, să privesc pe geam când e

furtună şi să mă imaginez în inima ei, dansând

cu tine, să mă uit la filme de groază şi să mă sperii,

să trăiesc frica asta că nu pot controla lucrurile,

iar tu m-ai învăţat că tocmai asta e frumuseţea vieţii,

să mă las purtată de gânduri înfricoşătoare sau de

frânturi de memorie, pentru că toate acestea,

de fapt, mă fac om care se bucură de fiecare lucru.

 

Identitate

o vânătaie fără identitate

frigul tezaurizat

sub plapuma verde

 

închei nasturii prea strâns

ca răceala să nu iasă

ești prinsă între seară

și dimineață

 

vrei să transmiți

optimism nu altceva

***

linkul cu hotelul din kusadasi ocupă spațiu aiurea

sculpturile de ceară se topesc la prea mult soare

apt psihologic uneori e o babă care-ți dictează răspunsurile

după zi s-ar putea să fie noapte

și toate astea sunt doar

niște chestii de învățat eventual

care nu au fost stocate încă pe hard disc-ul

cu chestii pe care le-am învățat până la 18 ani. 

***

Aceleași valuri care îmbrățișează

malul doar ca să ducă nisipul în larg.

Aceleași alge ondulate

după cum bate mareea sau alții.

Aceeași imprevizibilitate în care vrei

să sari, și poate... doar poate

nu te-ai întoarce.

Același vânt care te răcește

cu un fel de stick and poke cu sare

și soluție de ceapă cu spirt. 

FLAMA

decantez apropierea cărnii                    proaspăt scoase din cuptor

de broșa de aur din anii 60”

viața mea un chilipir de la second-hand.

din părul sinergetic cresc flăcări albastre

ale discordiei și flori de cireș japonez

un muzeu ticsit de fețele altora

de fluturi și lilieci și gâze multicolore

care nu și-au luat niciodată zborul

programul interzis de la 11 noaptea.                                                                                                            

***

în fiecare minut se naște și moare cineva

în lume trebuie să fie echilibru

suma tuturor sângerărilor și plăcerilor să fie zero

pentru fiecare petală uscată pe care am adunat-o în palmă trebuie să existe

o mână ținută strâns și viu

și pentru fiecare copil din palestina

există unul care mănâncă la prânz

supa cu pui și găluște  

lexicon4

memoria mea e în organul tău nefuncțional nereparat atrofiat anesteziat

și în tifonul atârnat ca o inimă strangulată cu care își lega bunica pantalonii căzuți mai jos de gambe

                    -semnificant al septicemiei-

somatizez ca un profet al haosului când memoria mea se transferă în cuvintele pe care le-am învățat mult prea târziu

                                           urdoare osuar dor

de memoria care șerpuiește în apa clocotită până la evaporare sau în ecourile din tine cu ecou în mine excavând dedesubturi

teama de memoria mea îngropată într-un tărâm populat de fete care trăiesc în dormitoare săpate în pământ

problemă de sistem și de recuperare oranj scufundat în limfă secată de timp

 

                                                                                  mă rog materiei să mă recuperez

paradis airbnb

paddle board la asfințit

cocktail pe plajă

marabou, vuiet de valuri

la Lidl cu boxa pe umăr

sweet life de la frank ocean

body mist, bucle, cireașă

crema de soare, pielea arsă

țigara pe balcon, cafeaua pe terasă

cum vom putea noi să ne întoarcem acasă?

căsuța poștală

viața te pune în situații

în care te simți

ca o sticla de ketchup

pe căsuța poștală,

ca tasta Y de la tastatură

pe pervazul Casei de Pensii,

sau, și mai rău,

ca o bucată de mămăligă

într-o spălătorie auto.

***

calculează distanța dintre umărul meu drept și umărul tău drept atunci când ne îmbrățișăm.

spune-mi cum îți place să îți prepari omleta,

și cât de des îți recitești jurnalele.

nu departe de apartamentul tău,

e apartamentul meu,

nu departe de apartamentele noastre

e parcul în care ne plimbăm în fiecare marți după-amiază, iar tu îmi povestești care a fost cel mai enervant film pe care l-ai văzut săptămâna asta, iar eu mă gândesc că îmi place tonalitatea vocii tale care cotrobăie prin apartamentul meu când nu e nimeni acasă și felul în care te-ai revărsat în lucrurile mele și ai rămas aici.

când sting lumina și aud pașii bătrânului de la 4, de deasupra, cum se plimbă gârbovit,

mă gândesc la pașii tăi stângaci și la ce mi-ai spune dacă ai fi aici. 

***

Mănânci dejunul în picioare

Scaunele sunt infecte

Pielea ta- prea netedă

Pâine cu ceva,

Tinerețe irosită

Cinci migdale câtărite cu miligramul

În ce subcategorie de "almond mom"

Te încadrezi?

"O utopie feminină

Cu instinct de conservare."

N-ai voie să-mi vezi tangoul

E prea senzual

Deși știu-

Ție nu ți-ar fi frică.

***

animalele simt când ceva nu e okay

și se pun cu capul unde doare

emană oxitocină și alți

hormoni ai stării de bine

animalele simt primele cutremurele

și aud artificiile ca pe ceea ce sunt

bombe festive, romantizate

în culori pe care nu le percep

și ukraina e în continuă sărbătoare

animalele simt când puiul e bolnav

și leoicele își mănâncă copii

dintr-o singură înghițitură să nu simtă

să nu fie nevoie să pună capul unde doare

și apoi să-l mănânce cu oase cu tot.

VIZUINA                                                     camera duhnește a tutun și a muzeu rural

pe pereți stalactite și maci ramificați

în elixir de pleoape adormite și cherry angelli

răsfirat pe covoare persane

pânză de safire.

calibru de mantră.                                      țesuturi vii, vegetale

paralizate într-un ecosistem nefezabil

cisterne industriale de rom

și glamour lânced de chiuvetă

pe gardurile școlii de peste drum

desenat un cap de rechin

sfârșitul e doar o iluzie a firii

până una alta trăim.

sonetul unui empty chair

ne uitam la super-monstruleții

și am crezut că ai mâncat otravă de șoareci

și ți-am zis că îți dau toate dulciurile din lume,

și bunica plângea,

doar doar să ne spui dacă chiar ai mâncat otravă,

și atunci a fost prima dată când m-am agățat cu dinții de cineva,

și ți-aș fi scos creierul & inima & fiecare celulă a corpului,

le-aș fi spălat de otravă și le-aș fi pus înapoi,

căci nu îmi pot imagina durere mai mare

decât atunci când pierzi pe cineva din cauza neglijenței tale,

din cauză că ai uitat să închizi ușa,

din cauză că nu i-ai oferit destulă atenție,

din cauză că nu ați rămas împreună,

din cauză că ți-ai luat horoscopul prea în serios.

***

câteodată mi-aș fi dorit să mă cheme ioana sau alexandra

numele astea mi s-au părut dintotdeauna seducătoare

și când le auzeam tresăream,

gândindu-mă la fete cu părul lung și negru ca smoala, cu picioarele până în pământ,

cu genunchi osoși,

cu degete lungi și subțiri.

când auzeam aceste nume, creierul meu derula poze polaroid cu fete în vamă, mai fericite ca niciodată.

îmi imaginam o cămașă bărbătească, în dungi, uitată pe nisipul plajei

mă gândeam la puștoaice care fumează una de la cealaltă țigări dunhill, trasându-și conturul buzelor carmin pe filtru

fetele alea care păreau că citesc tot de la Turgheniev până la Bukowski, dar aveau o pasiune aparte pentru literatura japoneză.

alexandra și ioana, fetele care obsedau muritorii care treceau pe lângă ele

holbându-se la moliciunea corpurilor lor, la tremurul buzelor sau la urechile mici, albe.

285 days duolingo streak

 

nu e nevoie să te caut nicăieri

te găsesc peste tot

 

ești prima gură din cana plină de cafea dimineața

ești plimbările prin centru seara târziu

ești răspunsul fără virgulă din testul la mate

ești concertul cu intrare liberă din Libertății

ești esența de vanilie din aluatul de biscuiți

ești porția de cartofi cu parmezan mâncată pe asfalt la festival

ești geaca roșie de piele a lui Tyler Durden

ești discuțiile profunde de la 3 dimineața din excursia cu clasa

ești mirosul de parfum care rămâne îmbibat pe haine după o îmbrățișare strânsă

ești minutul 1:52 din „ . /în /îm /pre //ună .”

 

te găsesc peste tot

nu e nevoie să te caut nicăieri

copilăria mea are miros de lăcrămioare

 

atunci când răcesc la șale, cum zicea bunica,

stând la umbra nucului

 

are gust de supă la plic și ton la conservă,

de o bucătărie de la etajul trei și

de o cămară plină, ca o pungă cu

alte pungi în ea

 

gust de un salariu minim pe economie

stil anii 2010

când terminai o facultate la cluj și

luai 700 RON în mână,

dar tu aveai un copil de crescut

 

doar în copilărie

parfumul de lăcrămioară venea de la flori,

nu de la odorizant din lidl

burta

dă-mi o poza cu burta

să te văd

doamne ce mare e

că erai numa oțâră

știi ce nume i-aș da

ryze

r

y

z

e

or tăiat n-ul și or tăiat i-ul și l-ul

you are very nice together

you are

you are

***

Să te văd stând lângă mine pe o canapea

Cu arcușurile ruginite, cu tapițeria pătată.

Să te aud discutând despre regrete, vicii,

Micul dejun luat azi, melodiile pe care le-ai ascultat,

Visul pe care l-ai avut aseară,

Țipetele vecinilor și claxoanele mașinilor de la primele ore ale zilei, atunci când ai fost trezită de ele.

Cristal, ecstasy, iarbă, moarte, viață, eliberare de iad, tu.

Zâmbești iar eu zâmbesc la rândul meu.

Râzi zicându-mi că te gâdil cu barba mea. Mă faci fericit.

Regulamentul concursului de creație literară pentru liceeni Z9Retro

I. Dispoziții generale

Art. 1. Concursul de creație literară pentru liceeni Z9Retro își propune să stimuleze producția de literatură și să crească vizibilitatea autorilor români tineri.

Art. 2. Premiile concursului de creație literară pentru liceeni Z9Retro se acordă în cadrul proiectului Z9Retro: literatura trecutului prin prezent, organizat de Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu prin Editura ULBS și Facultatea de Litere și Arte și co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național, după cum urmează:

a) 9 premii de etapă în valoare de 500 RON fiecare.

b) 1 premiu de popularitate în valoare de 500 RON.

c) 1 premiu al treilea în valoare de 800 RON.

d) 1 premiu al doilea în valoare de 900 RON.

e) 1 premiu întâi în valoare de 1000 RON.

Art. 3. Concursul de creație literară pentru liceeni Z9Retro va avea loc în perioada 18.10.2024-3.11.2024 după cum urmează:

a) o perioadă de înscrieri (18.10.2024-24.10.2024) – în care participanții înscriu textele pe Z9Platform;

b) o perioadă pentru jurizare și votare (25.10.2024-31.10.2024);

c) calcularea punctajelor finale și anunțarea câștigătorilor (1.11.2024-3.11.2024).

II.Eligibilitate

Art. 4. Sunt eligibili toți cetățenii români care pot dovedi Organizatorului faptul că, la momentul desfășurării Concursului, sunt înscriși la un liceu din România.

III. Procesul de desfășurare a concursului

Art. 5. Organizatorii vor posta, la adresa http://zonanoua.ro/z9retro-creatie și pe pagina de Instagram @zonanoua, 9 cerințe formulate de coordonatorii concursului, la data de 18.10.2024.

Art. 6.

a) Participanții vor încărca în perioada de înscrieri cele 9 poezii care respectă indicațiile organizatorilor, într-un formular online disponibil la adresa http://zonanoua.ro/z9retro-creatie.

b) Participanții nu au obligația de a se înscrie în toate cele 9 etape ale concursului, aceștia având posibilitatea de a-și alege etapele la care participă prin selectarea textelor pe care le înscriu. Așadar, un participant se poate înscrie la una, două, trei… până la nouă etape ale concursului, textele fiind jurizate independent unul de celălalt.

c) Participanții pot înscrie în concurs cel mult un text pentru fiecare etapă.

Art. 7. Juriul de selecție va alege cel mult 9 texte finaliste pentru fiecare etapă, pe care membrii echipei le vor posta în 27.10.2024 la adresa http://zonanoua.ro/z9retro-creatie.

Art. 8. Publicul va putea vota, la adresa http://zonanoua.ro/z9retro-creatie, varianta favorită a textelor finaliste din fiecare etapă până la ora 23:59 a zilei de 31.10.2024.

Art. 9. Câștigătoarea sau câștigătorul etapei se alege după următoarea formulă: 50% votul publicului și 50% votul unuia dintre membrii juriului (o etapă pentru fiecare jurat).

Art. 10. Finaliștii fiecărei etape primesc puncte pentru clasamentul general, după cum urmează: Locul 1 – 9p, Locul 2 – 8p, Locul 3 – 7p… Locul 9 – 1p, atât din votul publicului, cât și din votul juratului. În cazul unei egalități de voturi, punctele aferente locurilor se împart în mod egal tuturor celor care au fost la egalitate.

Art. 11. Votul se consideră încheiat în data de 31.10.2024 la ora 23:59.

Art. 12. Clasamentul va fi afișat la adresa http://zonanoua.ro/z9retro-creatie. Câștigătorii premiilor 1, 2 și 3 sunt persoanele care acumulează cel mai mare număr total de puncte, iar câștigătorul/câștigătoarea premiului de popularitate este persoana care acumulează cele mai multe puncte din votul publicului.

IV. Juriul de selecție a creațiilor literare

Art. 13. Juriul de selecție a creațiilor literare pentru liceeni este format din Ramona Boldizsar, Mădălina Căuneac, Lena Chilari, Diana Cornea, Mircea Andrei Florea, Cosmina Moroșan, Alberto Păduraru, Florentin Popa, Mihók Tamás.

V. Decernarea premiilor

Art. 14. Toate premiile concursului de creație literară pentru liceeni Z9Retro vor fi oferite după terminarea acestuia, adică după data de 3.11.2024.

VI. Taxe și impozite

Art. 15. Organizatorul Concursului va reține la sursă impozitele aferente premiilor, conform prevederilor legale în vigoare.

Drag View